Lite av varje...

Som vanligt har det hänt den del sen jag bloggade sist.
Hmm, vart ska jag börja?!

Sista helgen i november hade vi besök av Emma, Martin & Didrik.
På lördagen var vi i Köpenhamn, vi strosade runt lite på ströget och sen var vi inne på Tivoli och tittade på deras julmarknad som i år hade temat Russisk jul.
  
Ludvig åt sin första McDonaldslunch... 
Kanske inte det bästa, men vad gör man när de inte har några micros i Köpenhamn?!
 
Sötfisar som leker med varandra...
 
Stora som små ;)

Vi har bakat lussekatter/saffranssnäckor och firat både första och andra advent.

Saffranssnäckorna med vanlij är supergoda!


Ludvig har dansat ”juldans” med mormor och undersökt allt hennes julpynt.
 

Vi har varit hos Marie & Mattias i deras nya hus.

Ludvig redo att åka på middag.


Ludvig har provat en massa skor i olika modeller, storlekar och former.
Just nu älskar han att rota bland våra skor...
  
Patrik och jag skrattade så vi visste inte var vi skulle ta vägen när vi hörde klipp-klopp,
klipp-klopp och såg att Ludvig gick runt i mina klackskor :)

Ludvig har fått dille på att diska! Han puttar fram stolen till vasken, klättrar upp, tar på sig handskarna och sätter på vattnet. Supernöjd!
 
 

Ludvig försöker klä på sig själv mer och mer...
Här är det mössan som provas.
 
Kanske ska tillägga att han fixade det helt utan min hjälp!
Sen kröp han ner i varukorgen under vagnen, haha.


Vi har varit på Katrinetorpsgårdens julmarknad. Där köpte vi lite smått och gott.
Köpte som vanligt en blomma hos Linda, Blomsterbönan!

Jag har varit på fortbildningsdag med mina kollegor uppe på restaurang Översten.
 

Idag har Ludvigs förskola varit stängd. Så han hade en mamma och mormor dag i stan. Vi strosade runt lite. Åt en jättelunch på ett ställe som jag inte kommer ihåg namnet på. Men det fanns sushi, thaimat, kinamat, frukter och glass. Det var buffé så man fick ta så mycket man orkade. Allt detta plus en dricka för 89 kr! Väldigt prisvärt!
Sen "använde" jag min Morsdags present, så jag var och fick pedikyr medans mamma kikade i affärer med en sovandes Ludvig :) Superskönt!

Nu kommer jag inte på mer...
Men det gör nog inget, för alla orkade kanske inte läsa ner hit ändå, haha ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0