En helg i Varberg

I fredags körde JAG till Ullared, Gekås. Ja, Patrik och Ludvig var också med mig. Men jag har inte kört så långt tidigare. Jag tyckte det var dags att jag provade på det. Kan ju vara att jag behöver köra själv en längre sträcka.
Men allt gick jättebra och vi kom fram hela och redo för att shoppa :)
Vi handlade i princip bara saker till Ludvig. Nästan en hel garderob i stl 86-92.
Regnkläder, vantar och andra bra saker som han behöver sen när han börjar på förskolan
(Ja vi hoppas ju att han får plats också).

Efter shoppingen körde vi till Emma, Martin och Didrik.

Senare på kvällen gick vi en liten runda i deras område och hittade en ny och fin lekplats. Den var vi tvugna att prova, ja mest vi vuxna, hehe.

Tyvärr jobbade Martin natt både fredagen och lördagen. För att inte störa honom på lördagförmiddagen så åkte vi andra iväg på en Barnmarknad i Sätila. Det var så mycket folk, kläder och saker! Det var ungefär som en loppis fast allt såldes tillsammans. Försäljarna hade fått lägga upp sina kläder på storleksbord och så hade de märkt kläderna med deras nr och hur mycket de skulle ha för dem. Så man gick och plockade från alla bord och sen betalade man i en kassa vid utgången. Jätteroligt var det och så mycket fint vi hittade!
Det var mycket folk när vi kom dit så vi fick lägga Ludvigs vagn i bilen, men det gjorde inget. För precis innanför dörren stod en fin sulkyvagn för 70 kr. Den tog vi direkt och sen åkte Ludvig runt i den resten av förmiddagen.
Vi träffade även Borås Tidning inne på marknaden!

Den här artikeln kunde Sune & Monica läsa på söndagen, hihi :)

Våra fynd!
Alla kläder kostade i princip mellan 5-20 kr. Några lite mer, men ändå.
Ni ser ju så mycket vi fick för 500 kr.
 
Nu har Ludvig verkligen mycket fina kläder!

På kvällen tittade vi naturligtvis på finalen av Melodifestivalen :)
Vi tävlade om vem som kunde placera artisterna i rätt ordning.
Jag vann med 1 poäng över Emma, hihi :)
Det var inte min favotit som vann, men jag tror det kommer gå ganska bra med Erik ändå!
 

Söndagen blev en riktig pysseldag. Vi gjorde hand- och fotavtryck på barnen. Vi gjorde även gipsavgjutningar på händerna och fötterna. Jag har tänkt att jag skulle göra detta länge, men inte kommit till skott. Så det var jätteroligt att Emma hade saker till det!
Tack för det Emma :)
 
 

Tack för en mysig helg, lika trevligt som vanligt :)
Kram på er!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0