Oroliga & nervösa

Ja vi sitter här hemma och är lite oroliga och nervösa inför imorgon. Oroliga för att räkan inte har vuxit som hon ska och nervösa inför vad de kommer göra eller inte göra.
Imorgon eftermiddag ska vi på tillväxt ultraljud och kontroll. De ska mäta och se om räkan har vuxit enligt sin kurva eller om hon ligger under 21 %. De ska göra en blodflödeskontroll och sen kommer de säkert kolla CTG också. Samtidigt som det är nervöst ska det bli skönt att de ska göra en koll.
Det vi fick besked på sist var att om hon inte har vuxit så kan det bli tal om igångsättning. Jag kan även bli inlagd för att de ska ha "bättre" koll på mig och räkan. Men har hon vuxit enligt sin kurva så gör de kanske inget och jag får vänta tills hon är redo att komma ut själv.
Så just nu vet vi inget alls om hur det kommer se hur de närmsta veckorna.
Idag har jag iallafall gått in i vecka 38!
Lilla hjärtat när får vi träffa dig?
 
Nu i veckan har jag sytt lite nya saker till både Ludvig och räkan. När jag och Ludvig var ute och lekte med Lotta & Elias så hade Elias en jättemysig filt. Så jag bestämde mig för att sy två sådana med tillhörande örngott.
Såhär blev det :)
 
Vanligt tyg på ena sidan och fleece på andra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0