En blogg så här i jultid...

 Sitter hemma hos mamma och skriver. Vi tittar på Bingos uppesittarkväll. Eftersom det håller på hela kvällen fram tills midnatt, så tänkte jag att nu hinner jag nog blogga lite. Får väl se hur det går, hehe.
Sist jag bloggade var det om Majas dop och naturligtvis har det hänt en del sen sist.
 
Mamma och jag har varit och sett Evita (mammas födelsedagspresent). Det var mysigt att vara iväg på Operan. Jag tyckte den var bra, men insåg att jag inte visste så mycket om historien om Evita.
Så det blev till att googla i pausen ;)
 
Jag höll Ludvig hemma en vecka innan Lucia, då magsjukan hade nått hans avdelning. Det kändes som ett väldigt smart drag, då många hade blivit sjuka. Mag- och kräksjuka är det värsta jag vet (har sån fobi mot kräk), så kan jag undvika det så mycket det går, så gör jag det.
*Peppar, peppar* så har vi än så länge klarat oss.
 
Mycket lek och bus hemma blev det då!
 
Lucia kändes inte så speciellt som det brukar göra. Ludvigs förskola var utomhus (vilket förvisso är jättemysigt) men efteråt var det ingen fika eller något. Alla föräldrar och barn gick hem till sig. Lite tråkig!. Så ofta träffar man inte andra föräldrar, så det hade varit trevligt att sitta och fika lite.
Tyvärr har jag inga bilder heller, då vi inte fick fotografera :(
 
Vi har bakat lussebullar och garnerat pepparkakor med mamma och Kajsa. Och varit på Katrinetorps julmarknad.
 
Patrik och jag var och köpte julklappar på Emporia en kväll, medans Ludvig lekte med mormor. Så skönt att gå i affärer ensamma med Maja (Ludvig blir som bortbytt i affärer). Det blev en effektiv shopping, så det var skönt!
 
Ludvig har varit på 2½ års kontroll. Han ville inte berätta något för Gunnel på BVC. Han kunde inga färger, kunde inga namn, ville inte rita eller lägga knoppussel, nä inget som han egentligen kan! Men tillslut började han rita och hittade ett 9 bitars pussel som han istället la ;) Sen pratade han på med Gunnel, så han blev "godkänd".
 
Maja har blivit vaccinerad. Det gick hur bra som helst, duktig flicka vi har. Hon sa inte ett pip efter första, efter andra var hon ledsen i typ 1 minut. Bara för att protestera ;) Till skillnad från Ludvig som vrålade i ca 15 min. Hon fick feber på kvällen och var gnällig ett par timmar.
 
 
Den 16/12 fyllde Patrik 30 år och det firade vi med att gå ut och äta hela familjen och mamma.
 
I måndags var jag på "julfest" med jobb. Det var varken julmat eller så mycket fest.
Men god mat och trevligt sällskap iallafall :)
 
Torsdag till fredag var vi hos Patriks föräldrar för att gå på begravning för Patriks faster.
 
Igår var jag i stan och åt lunch med vänner från gymnasiet, Petra och Meliha! Det var väldigt trevligt och roligt. Det var allt för länge sen vi sågs. Många minnen och nya "historier". Hoppas det blir en träff ganska snart igen.
  
Nu blir det soffan igen.
Förresten så vann jag 100 kr på tvåans bingo :)
 
God Jul på er alla!

Kommentarer
Postat av: strövarledaren

Hej på dig. Länge sedan jag kommenterade men nu undrade jag en sak som fanns i ditt inlägg. Varför fick man inte fotografera på Luciafirandet?

2012-12-27 @ 16:32:08
URL: http://huvudveck.wordpress.com
Postat av: Anna

Hej Leif!
Det kom från chefen, att man inte fick fotografera. Någon förälder hade varit orolig att barnen skulle hamna på Internet och framförallt Facebook.
Jag tycker det är synd. För även om jag bloggar och är aktiv på Facebook, så skulle jag inte lägga upp bilder på andras barn. Om jag inte vet att det är okej.

2012-12-29 @ 11:35:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0