Boandet har börjat...

Ja under graviditeten kommer det så kallade boandet inför den nya familjemedlemen. Man vill fixa, dona och göra fint hemma. Det kliar i mina fingar att få fixa fint i bebisens rum! 

I tisdags var vi med i en forskning om fosters hjärta. Det var på sjukhuset och för mig var det som en vanlig ultraljudsundersökning, förrutom att den var längre och att läkaren koncentrerade sig på att titta och lyssna på bebisens hjärta. Det var skönt för oss att veta att räkans hjärta fungerar fint och kul att få se hen igen :)
Vi frågade om hon kunde se vad räkan är för något. Hon tyckte också det såg ut som att räkan är en flicka. Så det har iallafall inte vuxit ut något ;) Så det borde vara en flicka som bor i min mage. Men de vågar inte svara till 100 %.
Vi fick en fin bild...

Idag var vi på IKEA för att stilla mina kliande fingrar lite.
Vi köpte tyg till gardiner och en hylla till bebisens rum.
I eftermiddags blev tyget till gardiner :)

Det finns lite tyg kvar, som kanske blir till örngott eller påslakan.
Nu får symaskinen stå framme, så jag kan sy lite!
Hyllan kom på plats och jag satte dit lite av Ludvigs gamla leksaker.

Vi ska lägga nytt golv inne i bebisrummet också, men vi har aldrig gjort det förr, så det ska bli intressant. Men vi ska först ge oss ut på jakt efter golv och höra runt lite.

I fredags köpte jag fina boxar till badrummet.

En annan sak med boandet är att jag vill laga mycket mat och fylla frysen. Vilket är väldigt bra när bebisen väl har kommit och man inte hinner/orkar laga mat.
Idag blev det flera lådor köttfärssås.


Dagens Ludvig...
Allt detta skulle med till soffan när han skulle äta vällng :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0