Lövsamlare

Ludvig tycker om att plocka stenar, löv, pinnar och annat "naturmaterial". Ofta följer det med lite hem också...
Igår hittade jag en del stenar i facket på Majas vagn?!
Just nu är löv det roligaste att samla på. Varje morgon och eftermiddag när han åker vagn till och från förskolan så ska han ha ett eller två löv med sig. Jag är oftast den som får leta upp löv till honom. Eftersom det blir ganska tråkigt i längden, så jag haft som "sport" att hitta det största lövet. Jag tror jag lyckades hitta det största löv jag (och Ludvig) någonsin sett!
Ett stoooort löv :)
Han ville ha med det in på förskolan och personalen där blev lika förvånade över det stora lövet. Fröken Maja frågade om hon fick det och Ludvig sa ja. Så nu har det pressat lövet. Och sen kom Patrik på att man kan ju laminera det (så jag förde det vidare), för att försöka bevara det. Så nu är Maja på jakt efter deras A3 lamineringsmaskin. Nu har jag satt igång något på hans avdelning, hehe. Roligt att de tog emot lövet och gör något av det. Ludvig tycker nog det är spännade för att det är hans löv.
 
Måste också visa en teckning!
Jag är en ganska stolt mamma idag :)
Ludvig och jag satt och ritade lite. Jag ritade ett ansikte och bad sen Ludvig göra ett. Då gjorde han såhär, helt själv!! Jag bara berättade vad han skulle ha med på teckningen.
Ludvig snart 2½ år (6/12)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0