Åh!

Jag måste bara beklaga mig lite. Natten var inte direkt den bästa! Maja somnade inte förrän 23.30. Sen var hon vaken mellan 03.30-04.00. 04.20 vaknade Ludvig!? Har ingen aning om varför. Han var inte ledsen eller så, utan ville bara ligga mellan oss. Där låg han och snurrade rundor ett bra tag, orkade inte ens kolla vad klockan var när han väl somnade. Men 06.00 vaknade Maja och ville ha mat igen. Då var jag lagom trött! Maja brukar inte vakna så tätt på natten/morgonen och Ludvig vaknar sällan på natten. Det är också så typiskt att de ska "klydda" båda två samtidigt. Tillråga på all brist på sömn har jag troligtvis öroninflammation och kanske även en sprucken trumhinna :(
Igår natt tyckte jag det kändes konstigt i örat och under dagen blev det inte bättre. Eftersom jag inte tycker om att sitta på Granens VC, så ville jag vänta med att träffa en läkare tills idag, så man vet vilken tid man har. Igår kväll kom det vätska ur örat och nu även gult klet. Hade det inte varit för mitt öra, så hade jag kunnat välja att ta lite sovmorgon, eftersom Maja somnade om och Ludvig fick jag väcka 08.10. Men nu var jag tvungen att gå upp och fixa iordning mig och skötväskan om jag skulle få en tidig tid på VC. Nu fick jag en tid 13.30. Så här sitter jag och ammar och hoppas att Maja somnar sen, så jag kan lägga mig och vila.
 
Bristen på sömn är den stora skillnaden med att vara tvåbarnsföräldrar. Har man bara ett barn kan man sova lite när man själv vill om bebis tillåter. Men nu är det alltid ett barn som är vaket.
 
Men jag ska väl egentligen inte klaga så mycket. De kan ha riktigt bra nätter med. Natten till igår sov Ludvig 21.30-08.30 och Maja 23.45-06.30 och sen somnade hon om igen vid 07.00. Så det är väl mitt onda öra som gör att jag klagar extra mycket idag.
 
Nu ska jag blanda ersättning till lilla damen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0