Äntligen...

Ja nu äntligen hittade jag lite tid för bloggen. Får väl se hur länge det håller i sig, hehe. Men än så länge så sover Maja och Ludvig är på förskolan. Så här sitter jag med te och värmer mig i det trista vädret. Jag har många dagar tänk att jag skulle blogga, men hela tiden dyker något annat upp eller så måste jag amma.
Men nu ska jag försöka komma ihåg allt som har hänt sen sist.
 
Kan ju börja med att berätta att det inte var några problem med att lämna Ludvig på förskolan efter tre veckor. Han gick in som vanlig, men försäkrade sig med att fråga en gång extra om jag kom och hämtade honom sen. Så klart skulle jag det! Men allt hade gått bra och han hade varit glad, så det var skönt! Att komma iväg på morgonen har också fungerat bra. När jag ska vara hemma under dagen, så är det bara till att hoppa i kläderna och äta frukost efteråt om det är stressigt. Det som är lite jobbigt är om Maja bestämmer sig för att äta en gång till, typ så där vid 8.30. Men det är ju inte hela världen att komma kanske en kvart försent till förskolan.
Vi har kommit fram till att Maja har lite ont i magen. Hon fiser mycket och bajsar bara en gång om dagen. Så det kniper i hennes mage när hon äter och ska sova. Så det är därför hon vill ha närkontakt. Men vi har börjat ge henne Miniformdroppar och de verkar hjälpa henne, då hon inte får lika mycket knip i magen.
Efter ca 4-5 dagar började hon med att inte vara nöjd med bara bröstet. Eftersom det var likadant med Ludvig, så tog jag till med ersättning direkt nu. Jag orkade inte amma hela tiden och ändå ha en missnöjd bebis. Det tog på mina krafter. Först fick hon bara ersättning fram på kvällen. Nu får hon ersättning efter varje amning, precis som med Ludvig. Så nu är bebis nöjd och föräldrar nöjda! Visst känns det lite tråkigt att jag inte kan helamma mer än en vecka! Men det är rätt skönt att ge henne ersättning också, för då vet jag hur mycket hon har fått i sig. Så det är inte mat varje gång hon vaknar och är ledsen. Plus att Patrik (eller andra) kan hjälpa till att ge henne mat. Så skönt att det finns ersättning. Vad skulle vi annars gjort?!
 
Förra helgen packade vi bilen och åkte till våra kära vänner i Varberg. Det var så mysigt att träffas! Nu är vi så många som åtta när vi ses. På 2½ år har vi dubblat oss ;)
Ludvig och Didrik är så söta. De tycker verkligen om varandra och leker fint tillsammans.
Hoppas Maja och Alba kommer ha lika roligt framöver också.
På lördagen var det barnmarknad, där fyndade vi tjejer en massa bra och fina saker. Undertiden vi shoppade på roade sig killarna på leklandet bredvid.
På eftermiddagen åkte vi allihop till Ullared, GeKås. Ojojoj, säger jag! Så mycket folk och köer! Vi trodde aldrig att det skulle vara så mycket folk där när man åker på eftermiddagen. Brukar inte vara det. Men vi stod en timme i kö för att komma till kassan. Så mycket folk har det inte varit sen jag var liten och var där med mamma. Men men, vi fick handlat det vi behövde och förmodligen lite till ;)
På söndagen var vi ute och lekte lite.
 
I veckan bjöd Maja på sitt första leende. Så underbart!
(Bilden gick inte att vända)
 
Ludvig är fortfarande glad för Maja. Han vill pussa på henne, hålla henne, klappa henne, bjuda henne på russin, hjälpa till att hålla flaskan, hämta saker till henne, ta ny blöja till henne och en massa mer. Han är jättegullig mot henne och en fin storebror! Hoppas det håller i sig! Kan ju vara att han blir trött på det, när han förstår att hon verkligen här för att stanna ;)
I lördags var Ludvig på bio för första gången! Han och mormor såg Kalas Alfons. Han tyckte det var så spännande och roligt. Han sa till oss att han ska gå på bio igen, hihi. Så det får vi se till att ordna.
(Suck, ännu en bild från mobilen som inte vill vända sig)
Undertiden de var på bio, så var vi andra tre på CityGross. Vardagslyx att kunna storhandla i lugn och ro utan en tokig 2 åring bland alla gångar och matvaror.
 
Nu orkar ni nog inte läsa mer (om ni ens har läst hit), så det får bli allt för den här bloggen. Det dyker troligtvis upp en blogg senare idag igen. För jag måste visa en bild på mig som liten och en på Maja, hihi.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0