Önskelistor

Dags att börja fundera på vad man önskar sig i julklapp. Frågorna börjar redan komma och jag kan säga att det är inte lätt att komma på önskningar till 4 personer, hehe.
Men jag har surfat runt lite på olika sidor för att hitta tips och idéer. Så nu har jag kommit på något iallafall.
 
Ludvigs julklappslista
Ludvig tycker om att leka att han bakar, så jag tyckte dessa träkakor var roliga.
Mina teckningar boxen tyckte jag var en bra grej, då de teckningar som inte längre sitter på kylen kan läggas här i, så Ludvig "slipper" lägga dem på golvet ;)
Vet inte om han är för liten för sånt här. Men det är ju bra saker att sitta och pyssla med.
Ludvig älskar att titta på Pippi på film. Och jag tycker lekhuset och båten är så fina (och dyra). Han kommer iallafall att få plastdockorna (Pippi, Annika, Tommy, Herr Nilsson och Lilla Gubben) av oss i julklapp.
Vet inte om Ludvig vet hur man ska hantera en sparkcykel, men han är väldigt intresserad av en. Det står nämnligen typ en sån här parkerad bredvid vår syskonvagn i källaren och den är han på nästan varje dag och vill låna.
Mer kunde jag inte komma på just nu...
Eller jo, kanske Memory eller något enkelt spel.
 
Majas dop och julklappslista
 
Ludvig har en sån här boklist och jag tycker det är jättefint, så det hade varit roligt med en till Maja också.
Rubens dockorna är så himla söta och mjuka. Olivia hade gärna fått flytta hem i Majas rum ;)
Newbie kläderna från Kappahl är så söta och fina. Men vi behöver inga kläder i storlek 62, har en del kvar sen Ludvig och har fyndat mest i 62 på loppisar.
 
Ett dragdjur från Brio tycker nog Maja är kul om någon månad.
En rolig spargris är alltid bra att ha!
 En silverram
(Maja föddes den 14/9 2012 kl 14.10, 3205 gr och 52 cm)
Behöver ni några mer uppgifter får ni höra av er ;)
 
Annars vet jag inte vad Maja önskar sig. Kläder tycker ju jag är roligt iallafall :)
 
Patriks födelsedags/julklappslista
Patrik säger inte så mycket om vad han önskar sig.
Men nya jobbskjortor har han sagt, iallafall en helsvart.
En klocka har han också pratat om.
 
Min julklapps/födelsedagslista
Jag säger inte heller så mycket om vad jag önskar mig ;)
Det känns som vi har allt vi behöver (just nu).
Men jag tycker dessa halsband är så fina och tittar på dem varje gång jag har läst Vi Föräldrar (reklam där i).
Jag vet att de kostar en del, men det är också det enda jag kan komma på att jag önskar mig.
 Halsband med barnens namn.
 
Några av sidorna jag har tittat på...
www.lekmer.se
www.sagaofsweden.se
www.blaelefant.se
 
Får se, listan kanske uppdateras om det är någon som kommer på mer saker.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0