BF+6

Igår provade jag med att ta en lugn dag och se om det gjorde någon skillnad, men nä! Eller ett tag trodde jag att vi skulle åka in i går kväll. Jag hade ett väldigt tryck neråt och det kändes som att räkan skulle spränga min kisseblåsa. Men när jag gick och la mig så slutade det.
 
Igår upptäckte vi 4 röda prickar och två blåsor på Ludvig. Vad kunde det vara?! Jovisst är det vattenkoppor som Ludvig fått. Vi har gått och oroat oss för att han ska få det i 2 veckor nu. Det var exakt 16 dagar sen Patrik fick bältros, så det är ju verkligen inom inkubationstiden! Tack för den timingen! Nu har han 17 prickar/blåsor. Jag hoppas att han inte får så många, det är lättare att "hålla koll" på honom då. Än så länge verkar han inte vara så besvärad av dem. Han har haft lite smått feber (just nu är den på topp med 38,8), men inte är han mindre lugn för det. Det är rätt tufft att ha honom hemma om dagarna och vara höggravid. Han vill leka och att det ska hända något hela tiden. Men det orkar ju inte jag! Astrid Lindgren boxen funkar rätt bra, som tur är :) Men man börjar kunna dem vid det här laget. Nu sitter han och ser Karlsson på taket. Hoppas att Ludvig blir frisk snart!
För Ludvigs del är det ju bra att han har haft vattenkoppor som liten. Men det ställer till det för oss andra runt omkring. Inte bara för bebisen, men för min mamma också. Vi måste ju lämna Ludvig hos henne när det är dags att åka in. Händer det en vardag var tanken att hon skulle lämna honom på förskolan. Men det får hon inte nu. Och mamma klarar inte av att ha honom en hel dag. Vi får ta det när vi vet att bebisen är på väg. Patrik får isåfall åka hem och hjälpa henne när han kan.
 
Eftersom jag har haft vattenkoppor när jag var liten, så ska bebisen ha ett visst skydd mot det när hon föds. Men kan eventuellt bli smittad ändå. Man ska undvika att ha sitt nyfödda barn i sällskap med någon som har vattenkoppor. Men hur lätt är det när man bor under samma tak?! Jag håller tummarna för att hon klarar sig undan det. Ingen rolig start på livet annars.
 
På lördag gifter sig en av min äldsta vänner och vi så såklart bjudna. Jag hade jättegärna velat gå på bröllopet, om så bara till kyrkan! Men det ligger ju lite i riskzonen nu. Även om jag föder imorgon, så är det lite tufft/dumt att gå på bröllop med en 3 dagar gammal bebis. Det kan ju också vara så att jag fortfarande är gravid. Som ni förstår så känns det väldigt osäkert inför lördagen. Jättetråkigt och synd!!
 
Efter imorgon den 12/9 är det ingen som har gissat. Borde det betyda att hon kommer imorgon ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0