Dagarna bara rullar på...

Ja, dagarna går fort här hemma. Amning, blöjbyte och annat fylls dagarna med. Idag är Maja redan 2 veckor och det innebär att Patrik börjar jobba igen på måndag. Jag är lite nervös för hur jag ska "klara" av att vara hemma själv med båda två. Hur ska jag kunna komma iväg på morgonen och lämna Ludvig på förskolan kl 09.00?! Maja bara äter och äter på morgonen/förmiddagen och är väldigt sällskapssjuk. Hon tycker inte det är roligt att ligga vaken i vagnen, men ligga i en famn är mysigt! Bärselen ska plockas fram och provas nu. Men det är bara till att komma upp i god tid och sen så småningom kommer jag/vi väl in i rutinerna.
Vi får se hur det går att lämna Ludvig på förskolan på måndag. Han har inte varit där på 3 veckor nu och hade bara gått där i 3 veckor. Det blir kanske lite som en nyinskolning?! Han har pratat om förskolan och sina fröknar, så han kommer ju ihåg att det är på den nya han går nu. Men det kommer ju bli lite konstigt för honom att jag går hem med Maja sen.
Men jag hoppas att det går bra.
Ludvig är duktig på att pyssla med sina ploppar.
Han sorterar hela tiden i färger!
 
Det har varit skönt att ha Patrik hemma. Jag har fått sovmorgon de nätter Maja har varit mycket vaken. När Ludvig har vaknat, så har Patrik och Ludvig gått upp. Satt sig i soffan och sett på film och byggt med Duplo. Det blir slut med det på vardagarna nu. Vi har också hunnit fixa och småplocka med saker här hemma, tex planterat om blommor i större krukor. Vi har kunnat storhandla på förmiddagen när nästan inga andra är i affärer, superskönt! Igår var Ludvig och Patrik och beställde en diskmaskin och idag fick vi hem den, Patriks nya vän!
 
 
Fina lilla Maja!
 
Syskonmatchning :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0