Här är det lugnt...

Ja, än så länge är det lugnt i magen och bebis ligger kvar.
Jag kan börja stryka lite dagar från gissningslistan...men några är fortfarande kvar!
Caroline tror den 2/9 vid 02
Catja tror den 2/9
Patrik tror den 3/9 (bara för att det är hans första dag på nya jobbet)
Lotta tror den 4/9
Monica tror den 5/9 (farfars födelsedag)
Maria tror den 6/9
Emma tror den 8/9 kl 11.02
Violetta tror den 8/9 (Kevins födelsedag)
Jag tror den 9/9
Micke tror den 10/9
Mamma tror natten från den 11/9 till den 12/9
 
Nu tycker jag verkligen att det är dags för henne att komma ut. Jag orkar inte mer. Det är tungt och jobbigt i ryggen. Svårt att sova och därmed trött på dagarna. Det är faktiskt skönt att Ludvig är på förskolan om dagarna, även om jag saknar honom när jag är hemma själv. Men jag behöver det just nu.
Min väntan och längtan fortsätter, men för familjen Karlborn är den slut. Deras lilla Alba föddes den 4/9 (också beräknad till den 5/9). Stort grattis till er!! Och nä, jag är inte alls avis att ni får mysa med er bebis!!
 
Men det var kanske tur att bebis inte kom igår, eftersom de hade intagningsstopp på förlossningen i Malmö!
Hur f-n de nu kan besluta sig för det. Jo, jag förstår om det inte finns platser och personal. Men att bli skickad till ett annat BB är inget man vill när man kommer in. Speciellt inte om man heter Anna och redan är orolig för att förlossningen ska gå fort. Vi kanske hinner till Lund, men sätta sig och åka till Kristianstad?! Vad gör de med de kvinnor som inte har bil eller någon med sig, betalar de en taxi till dem då? Åh jag blir arg på sånt här faktiskt! Ja det är mänskligt att bli sjuk och det blir folk även på förlossningen/vårdavdelningen. Men här borde det finnas tillräckligt med folk ändå. Det är små liv det handlar om!
Nu är det öppet igen, men inget roligt att läsa när man kan behöva åka in vilken stund/dag som helst nu.
Läs här på Sydsvenskans hemsida.
http://www.sydsvenskan.se/malmo/intagningsstopp-pa-bb-i-malmo
 
Nu om dagarna gör jag inte jätte mycket, men jag försöker ändå göra något varje dag för att få timmarna att gå.
Tvätta har blivit lite av en "favoritsyssla". Jag passar på att tvätta nere i tvättstugan, då de lediga tiderna är mitt på dagen :) Jag tvättar saker som man annars inte tvättar så ofta. Typ filtar och kuddar. Idag är det en tvättdag och då fick till exempel några av Ludvigs gosedjur åka i maskinen :) Annars har jag följt med mamma och hennes assistent och handlat. Jag har haft besök av Linda & Nathalie. Igår var jag hos barnmorskan och eftersom bussen stannade utanför Mobilia, så fördrev jag lite tid genom att strosa runt i affärerna där. Igår gick jag mycket, men hon höll sig kvar ändå! Jag kanske ska ge mig på att dammsuga?! Det gjorde jag den dagen när det satte igång med Ludvig på natten. Tips på vad jag annars kan göra mottages gärna ;)
 
Speltokiga familjen har köpt ett nytt spel, så vi kan roa oss lite på kvällarna nu när vi väntar. Men hur jag än gör eller följer Patriks råd, så förlorar jag varje gång :( Inte kul alls!
 
 
I lördags skulle vi gå på 30 års fest i Svedala. Vi har hela tiden sagt att vi kanske inte kommer för att vi kanske ligger inne på förlossningen. Men i lördags kändes inget och vi gjorde oss redo för festen. Jag bytte om till finkläder på Ludvig och när han skulle gå, så började han jaga efter Patrik och snubblar då med läppen/tänderna rakt ner i trösklen. Patrik kommer springandes med Ludvig och säger det pissar blod!! Jag fick fram med en våt handduk och satte mig ner med honom. Han var jätteledsen och det bara fortsatte att blöda. Vi kunde se att det var ett rejält jack i underläppen. Han hade märke på utsidan på hakan också. Så Patrik satte sig i kö till sjukvårdsupplysningen. Efter ca 10-15 minuter började det avta med blod. De på sjukvårdsupplysningen rådde oss att åka till VC granen och få en läkare tittat på det. Patrik och Ludvig åkte dit själv. Eftersom vi skulle vara borta strax efter det här hände, hade Patrik och jag inte ätit något sen lunch. Så jag stannade hemma och fixade mat till mig, plus att jag inte ville utsätta mig för mer smittorisk än nödvändigt. Efter ca 3 timmar kom de hem igen. Läppen skulle läka fint och det var inte hål igenom, men tänderna uppe var de som såg värst ut. Eftersom klockan hade blivit 21.10, så beslutade vi oss för att inte åka iväg på festen. Ludvig var helt medtagen och slut. Det var den festen det! Så kan det helt plötsligt sluta när man har en 2 åring i huset.
I måndags var jag och Ludvig hos tandäkaren. Den ena sitter lite lite löst, men hon tyckte ändå det såg ok ut. Hon hade svårt att göra en korrekt bedömning på om tänderna har tagit någon skada, eftersom det var så svullet. Så vi har fått en ny tid om en månad igen. Han har dock fått order om skonkost. Så till exempel inget knäckebröd och äpplebitar! Ludvig var superduktig hos tandläkaren. Jag trodde aldrig han skulle öppna munnen, men jag höll uppe läppen och tandläkaren tittade. Han sa inte ett ljud. Min fina duktiga kille!!
Däckad kille på lördagskvällen, läppen börjar svullna upp. Stackarn det fortsatte blöda under natten. Och när han vaknade på söndagsmorgonen så var det första han sa; Hur ser min kudde ut?! Förstår honom! Det blev till att tvätta och renbädda allt!
 
Ludvig har börjat tycka det är roligt att måla med vattenfärg och han gjorde flera teckningar hemma hos mamma.
Han har fått knoppar och en bricka som också är roligt.
(Får inte bilden på rätt håll, men tycker den är så fin ändå, så det får ni stå ut med, hehe)
Kajsa och mormor var här en eftermiddag och lekte lite.
Vi har tagit hit mitt gamla dockhus med tillhörande saker och djur.
 
 
Patriks bältros ser mycket bättre ut. Blåsorna har i princip torkat ut helt och området är mycket mindre. Skönt det! För då får han med all säkerhet följa med till förlossningen :) Ludvig kollar vi fortfarande efter röda prickar, men än så länge har det inte dykt upp några och nu har det gått snart 14 dagar. Så det känns lite lovande på den punkten med.
 
Nu är det bara att komma lilla bebis!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0