På besök i Varberg

I fredags åkte hela familjen till vännerna i Varberg.
En av sakerna som stod på schemat var barnmarknaden på lördagen. Emma, jag och tjejerna vässade armbågarna (vana som vi är) och fyndade mycket fina saker. Patrik (Martin sov efter nattens jobb) stannade hemma med killarna och hoppade studsmatta!
 
 
 
Det är så härligt att umgås med familjen Karlborn. Vi trivs alla i varandras sällskap och barnen har roligt. Visst har killarna börjat bråka en del om leksaker och så, men det tillhör ju utvecklingen och dem har roligt ändå. Undra hur det ska bli med tjejerna sen?! Hoppas de har lika kul. 
Ludvig är så förtjust i Alba. Vi skojar om att det är hans flickvän. Han busar med henne och vill hjälpa till med henne ;) Han la sig bredvid henne på golvet och sa, Du och jag Alba, du är min bästa vän Alba. Såå sött :)
Ludvig & Alba
 
Vi har varit ute och lekt en massa.
På söndag kväll åkte pappa Patrik hem. Jag och barnen stannade kvar två dagar till. Vi tog tåget hem till Malmö. Jag var lite nervös över tågresan, första gången jag åkte tåg själv med båda barnen och så pass långt som 2 tim och 40 min. Men det gick jättebra, trots att Maja inte sov något! Jag började med att ge Maja lite mat när vi kom på tåget, sen åt Ludvig lite mellis och fick en tablettask. Först var det mycket folk i den låga delen av tåget, men efter bara en station blev det mer plats och vi kunde flytta på oss till en plats med eluttag. Så Ludvig kunde titta på lite film. Det var bra att sitta i den låga delen av tåget (ett Öresundståg) för då kunde barnen (och packningen) sitta kvar i vagnen. Ludvig var i lagom höjd för att titta ut och det fanns lite plats att gå på, när det behövdes. Det enda är att klaffstolarna är inte så bekväma för att åka långt.
Först åkte vi buss till stationen. Ludvig var väldigt spänd och frågade när bussen skulle komma och när vi var framme vid tåget. Hur tåget skulle se ut och ja, en massa andra frågor, hehe.
Efter en liten stund på tåget så släppte det!
Men att åka tåg själv med barnen är något jag kan tänka mig att göra igen.
Så i sommar kommer vi och stannar lite längre igen Emma :)

Kommentarer
Postat av: Anonym

ja det går säkert bra att ta tåget till Limmared också, vi möter
Farmor

2013-04-12 @ 22:24:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0