Bröllopshelg 8-11/8

 Torsdagen den 8/8 flög jag och mamma till Sundsvall. Först tog vi taxi till Danmark för att flyga från Kastrup, för att sen mellanlanda på Arlanda och sen vidare till Sundsvall. Planet vi skulle åka med från Arlanda var ett litet legoplan. Det kändes så iallafall ;) En smal gång med två säte på ena sidan och ett säte på andra sidan och lågt till tak. Ett litet propellerplan som jag aldrig trodde skulle landa säkert igen.
Jag är inte rädd för att flyga, men det här var på gränsen. Men som tur var gick allt bra!
Anders (kusin), Kattis och Viktor hämtade oss på flygplatsen och körde oss till Kenneth (morbror), Charlotte (kusin) och barnen.
Där satt vi och pratade i lugnet hela eftermiddagen och sen på kvällen kom Anne (moster) också. Vi åkte alla till en lokal pizzeria och åt kvällsmat (bara sådär en 10 pers i lilla Söråker).
 
På fredagen åkte jag, mamma och Charlotte in till Sundsvall för att titta lite i affärer, luncha och fika. Vi hämtade även brudklänningen hos sömerskan! 
 
Synd bara att det regnade, så vi mest gick inne. Fick med andra ord inte sett så mycket av Sundsvall.
Men det var skoj att komma iväg lite och väldigt mysigt att umgås med Charlotte (bor i USA).
På kvällen bjöd Anders och Kattis på middag, räkfrossa och tacobuffé. Trevligt och generöst.
(Bild kommer kanske senare, insåg precis att de bilderna är på mammas kamera)
 
På lördagen var det då dags för bröllopet och det regnade :/
Men strax innan vigseln så klarande det upp och sen sken solen, sån tur!
Vi blev hämtade med minibuss från Herrgården där vi bodde till kapellet. Men eftersom vi var i god tid så tyckte Kenneth att vi skulle svänga inom brudens mammas hus och det gjorde vi. Där står Anders i fracköverdel och kallingar och utbrister glatt (men lite nervöst) -Mina byxor sprack! Jo där satt Kattis mamma vid symaskinen och sydde så fort hon kunde. Detta var 30 min innan vigseln!!
Men han kom iväg i tid och brallorna höll ett par timmar till iallafall ;)
Brudparet var så fina och lyckliga!! Anders grät så fort han kom in i kapellet och då brast det nog för de flesta.
Efter vigseln så överraskades vi gäster med att Victor blev döpt!
Nygifta :)
En rolig och trevlig fest bjöds det på sen :)
 
 
 
På söndagen avslutades det hela med en brunch.
Tack för en trevlig och rolig helg Anders & Kattis! Roligt att få närvara vid er dag.
 
På eftermiddagen körde Kattis pappa in oss till Sundsvall där vi skulle ta tåget hem. Vi var på plats redan vid 14 tiden och tåget skulle gå 16.20. Vi gick ett par rundor inne på Pressbyrån och fördrev lite tid. Klockan började närma sig 15.30 och då dök det upp på skärmen att tåget till Stockholm som skulle gå 16, var 2 timmar sent (som senare blev inställt). Men inget med vårt än. Vi gick ut på perrongen i tid, men inget tåg kom. Vid 16.30 kom det ut en kille med megafon och sa att tåget vi skulle åka med var tvunget att ta en omväg på ca 2 timmar pga tågstopp. De som hade plats fick behålla dem (vi hade) resten fick följa med i den mån det gick (de som skulle åkt med tåget kl 16). Efter någon timme på tåget fick vi reda på att ett tåg satt fast i en vattenfylld tunnel i Söderhamn. Så inga tåg kunde passera åt någon riktning. Så istället för att åka Sundsvall-Gävle, fick tåget ta en tur upp om Ånge, Bollnäs och sen ner till Gävle. Sen gick det "som vanligt" mellan Gävle och Stockholm. Men denna försening gjorde att vi missade nattåget mot Malmö! Vi skulle haft 45 min på centralen i Stockholm, men nu var vi ca 2 timmar sena. Kl 23 kom vi till Stockholm och då gick det inga mer tåg hemåt. Jaha vad händer nu då?! Men vi blev ombedda att  gå till kundtjänst. Där var det inget snack om att vi inte skulle få nya biljetter hem eller få ett rum på närmsta hotell. Så det var skönt!! Även om rummet var det minsta jag sett och utan fönster, och fick dela en 120 säng med mamma, så fick vi ett rum iallafall!
Vi skulle varit hemma i Malmö 6.45 på måndag morgon, men istället fick vi nya biljetter till 10.20 (första klass och 3 rätters lunch). Jag skulle "avlöst" Patrik i dörren så han kunde gå till jobbet, men det blev inget med det. Patrik fick lämna Ludvig på förskolan (hans första dag efter semestern) och jobba hemma med Maja. Sen kom de alla och hämtade oss på Malmö C vid kl 15. SJ skötte förseningen och ersättningen bra, dagen efter. Visst blev vi glada att vi fick mat på måndagen. Men vi hade behövt den sååå mycket mer på söndagen. Maten tog ju slut på tåget och vi hade räknat med att köpa kvällsmat där. Jag fick tag i vars en macka till mig och mamma. Visst de kan inte göra något på vägen, men i Gävle kunde de ju lastat på eftersom de visste situationen.
Jag som bara ville hem till mina små älsklingar fick vänta ytterligare flera timmar!!
 
Hela resan utan barn gick bra, även om jag tänkte på dem hela tiden och saknade dem jättemycket! Speciellt saknade jag dem på morgonen och kvällen, inget mys och gosiga pussar. Men det hade inte funkat att vara hela familjen och med tanke på omständigheterna hem, så var det bara bra att de var hemma. Synd bara att Patrik missade det hela.
 
Inte säkert alla läst hit, men kul att DU gjorde det ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0