En vecka

Min första arbetsvecka är över. I början av veckan trodde jag inte den skulle ta slut ;) Men sen gick det väldigt fort! 

Jag hade dock ingen bra start. I söndags började jag bli hes och sen i måndags hade jag en kraxande röst som brast ibland. I tisdags lät jag lite bättre, men började bli lite täppt. Så första veckan har jag inte varit helt på topp, lite krasslig och ganska trött ;)

Sen har det varit mycket folk borta i huset, så i början av veckan fick jag hoppa runt och hjälpa till på olika avdelningar. Vilket inte kändes riktigt rätt! Självklart vill man hjälpa till (framförallt min gamla avdelning). Men det var inte riktigt rätt vecka för mig, inte så roligt att börja så. Men det har gått bra ändå!

Nu är det fredag och jag sitter ensam och tittar på Idol. Maja sover i sin säng och Ludvig sover bredvid mig (hostar och har feber). Patrik är på julfest med jobb. 

Utanför fönstret viner det. Stormen Sven håller fortfarande på (sen igår eftermiddag). Men nu kommer det hagel/snöbyar också. 

Patrik kom och hämtade mig igår på jobb, eftersom det blåste rejält!! Idag visste jag knappt hur jag skulle ta mig till jobb, men jag gick (flög) fram. Sen körde Lotta mig (slutade samtidigt) hem ikväll :)

I skrivande stund vaknar Maja...så nu sitter jag med henne i famnen. Vet inte vad det är med henne?! Ofta vaknar hon ca 45-60 min efter hon somnat. Sätter sig upp och gallskriker. Det går inte att ge henne nappen och sen lägga henne igen, utan man måste ta upp henne och hålla henne tills hon somnar igen. Just nu blundar hon iallafall och försöker somna. Igår vaknade hon vid 20.30 och var klarvaken tills efter 22. Så tråkigt när det blir så. Hela vår kväll försvinner :/ Så jag hoppas på att snart kunna lägga ner henne igen. 

Nu ska jag lägga ner telefonen, se Idol och se om Maja sover så djupt så hon kan läggas ner i sängen.
Trevlig kväll på er!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0