Så typiskt!!

Visst är det typiskt att man blir sjuk så här precis innan jul! Jag har varit på VC och fått diagnosen, halsfluss. Så nu är det penicillin som gäller! 
Jag låg däckad hela dagen igår, men idag på eftermiddagen blev jag lite piggare. Jag har dock ställt in mig (psykiskt) på att inte kunna fira julafton med mina släktingar och min familj. För jag vill att Patrik och barnen åker till min moster ändå. Men jag hoppas verkligen att jag inte har feber och orkar följa med. Iallafall bara till Kalle, mat och tomten. Så får vi hoppa över julklappsleken! Jag har lagom till Kalle hunnit ta så många doser av penicillinet att jag inte bör smitta, men får hålla mig på avstånd ändå!

Ludvig är lite pirrig inför imorgon tror jag. Han kunde inte sova, så just nu ligger han i soffan bredvid mig och busar och pratar. 
Tokstolle, med tomteluvan långt nerdragen :)

Vi sitter i soffan och ser på Uppesittarkvällen. Hoppas på någon bättre vinst än de senaste 2 åren, då jag vunnit nyårslott. Mamma skulle varit här med oss, men det fick vi ställa in!

Håll tummar och tår för att det blir en bra julafton!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0