Så var det slut...

...på mina dagar som mammaledig!

Jag har nu varit hemma sen i augusti 2012. Först hade jag lite semester och sen började min mammaledighet på "riktigt" den 14/9-12 när Maja föddes. 

Det känns konstigt att jag inte ska vara hemma längre! Tiden gick så fort, allt för fort! Men det ska ändå bli lite skoj att komma igång. Även om jag har jobbat måndagar sen sept, så blir det ju helt annorlunda. Men jag får börja om lite på nytt. För på den avdelning (småbarn) som jag har varit involverad i sen maj ska jag inte längre vara på. Jag ska flytta upp till de stora barnen. Så det blir nya kollegor (igen), barn och föräldrar. Jag kommer sakna dem där nere, men det blir nog bättre med större barn. Lite roligare, mer att göra och dem kan prata ;) Och inte samma ålder som båda mina egna! 

Patrik är lycklig för nu är det hans tur att vara hemma. Han ska vara hemma dec och jan. Och i mitten av jan ska Maja skolas in. 

Det känns ändå bra att börja jobba när Patrik är hemma. Så jag inte både skulle börja jobba och lämna Maja på förskolan. Nu får jag lite tid att vänja mig vid jobb och förskola för båda barnen! 

Snart dax att packa väskan och ställa klockan. Måste kolla mitt schema också ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0