Ingen bra start...

Nä, det här året började med sjukdomar.
Därför har jag inte haft tid för bloggen.
Först var det Maja som var dålig i 2 veckor. Hon var förkyld, hostade, kräkte och bajsade slem och åt i princip inget. Vi var inne 2 ggr på barnakuten (utan ngn vidare hjälp). Men sen tillslut blev hon frisk. Men vi trodde aldrig det skulle vända och vi var helt slut. Då blev jag förkyld! Sen blev Ludvig förkyld. Och nu är jag förkyld igen. Det blev så illa att jag låg däckad i feber onsdag kväll och hela torsdagen. På fredagen blev jag bättre, men jag är fortfarande förkyld, hostar och det känns skumt i öronen. Tur att Patrik hade möjlighet att jobba hemifrån torsdag och fredag, annars vet jag inte hur jag hade fixat det!
 
Här hemma växer Maja så det knakar! Hon vänder sig från rygg till mage och från mage till rygg och har gjort i någon vecka. Idag har hon även börjat rulla. Hon rullade av sin matta och rullade vidare ut på golvet. Hon hann en ganska lång bit innan Patrik "fångade" henne. Nu får man hålla ännu mer koll på henne!
Ludvig tycker det är ännu roligare med Maja, när han ser vilken respons han får av henne.
Han skojar med henne och hon skrattar. Han ger henne saker och hon tar dem. Ligger de bredvid varandra så håller han henne i handen och hon försöker ta tag i Ludvig. Ofta får hon tag i tröjan eller håret och drar lite ;) Än så länge skrattar Ludvig åt det. Det är så underbart att se syskonen tillsammans :)
 
Maja har börjat äta smakportioner och hon verkar gilla det!
 
En bilduppdatering...
   
  
Jag har fyllt år och haft kalas mellan mina förkylningar. Igår var vi även på kalas för Kajsa & Oskar. Lillkusinen Kajsa blev 18 år. Kan inte riktigt förstå att lilla loppan är så gammal! 
 
Maja har börjat på babysim och hon tycker det är mysigt att bada. Det går även bra att duscha, inte som storebror som illvrålade ;) Vi åker hela familjen och badar. Ludvig tycker det är för lite med bara 30 minuter, men det går att få upp honom ändå! Dock har vi fått samma okristliga tid kl 8.00 på lördagsmorgon.
Vi behöver väcka två barn för att hinna dit i tid...
 Mina små söta älsklingar!
 
Om januari bjöd på sjukdomar så undrar jag hur vabruari blir?!

Kommentarer
Postat av: Satu//Me and My Baby Dolls

Vilka härliga bilder!

Svar: Vad roligt att du tycker det :) Jag var tvungen att titta in på din blogg och läsa lite. Vilka söta barn du har!
Anna

2013-02-13 @ 11:22:26
URL: http://mybabydolls.blogg.se
Postat av: ERIKA ENROTH

Det är verkligen VABRUARI. Usch vilken månad! Blev sjuka direkt.. å legat nu i 2 veckor.. fy sjutton!

Kul o börjat med smakisar =)

Svar: Usch ja! Hoppas ni är på bättringsvägen. Här hemma har vi klarat av en frisk helg :)Ja det är roligt och kladdigt med smakportioner ;)
Anna

2013-02-13 @ 18:10:28
URL: http://erikaenroth.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0