Playdate

Idag har vi varit i Staffanstorp och hälsat på Gisela och barnen. Första gången vi såg huset, som var fint. Och första gången vi såg lillebror Erik, snart 2 månader. Emmy och Ludvig lekte fint tillsammans. Gisela och jag kunde prata i ganska lugn och ro. Maja ville dock inte sova undertiden vi var där. Men hon var inte gnällig eller så. När vi skulle åka hem däckade hon, men vaknade 50 minuter senare när jag skulle knäppa upp hennes overall hemma. Sen var hon vaken. Från kl 8-13.45 var hon vaken, sov 50 min. Var vaken 14.35-16.50 (gnällig och trött hela tiden), sov ca 1 tim. Och är nu hon fortfarande vaken (21.40)?! Skruttan har alltså sovit mindre än 2 timmar på hela dagen! Hon brukar sova mellan 3-6 timmar per dag, ibland mer!
En trotsig och eftermiddagstrött 2,5 åring på detta gör en mamma ganska trött!
När Patrik kom hem fick han ta över. Sen tog jag mig lite "egentid" och erbjöd mig att gå till Malmborgs för att handla. Skönt med en promenad i friska (men kalla) luften och tänka på lite annat.

Tack för en trevlig förmiddag iallafall, Gisela & Emmy!


Ett vårtecken, jihoo!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0