Dagarna rullar på...

...så fort just nu, känns det som.
Förra helgen hade vi besök av Emma, Didrik och Alba. De kom fredag eftermiddag och åkte söndag kväll. Jag tyckte det var mysigt med sällskap och Ludvig tyckte det var roligt att leka med Didrik. Och tjejerna bara hängde med på allt ;) På lördag förmiddag åkte Emma, jag och tjejerna på barnmarknad i Höllviken. Vi hade ingen aning om hur stor eller liten den skulle vara. Men den var ganska stor, iallafall värt ett besök. Så över förväntan :) Det får bli ett besök där till hösten också.
Hälften av intäkterna går till Barncancerfonden, så det var ett bra syfte också!
 
När vi kom hem åkte Patrik till Kristianstad för att festa med sina gamla pluggkompisar från högskoletiden. Så jag och Emma hade alla 4 barn här hemma. Lite annorlunda än när vi brukar träffas. Det var full rulle hela tiden. Två små och två pottränande killar. Ludvig blev inspirerad av att Didrik är blöjfri. Så han ville också bara ha kalsonger. Han var ganska duktig för att inte ha varit utan blöja mer än en liten stund tidigare. Nu var han utan blöja ett par timmar i sträck. Några olyckor, men det hör ju till. Vi har fortsatt i veckan ett par timmar om dagen. Det går okej. Men det är ganska tröttsamt för mig när Maja inte sover och också kräver tid. Problemet är egentligen inte att hålla tätt, utan att han inte säger till. Vi måste gå med honom efter en liten stund för att han inte ska kissa i kalsongen. Han kissar mycket och ofta. Men går vi inte med honom, så säger han till när han väl  har kissat.
Hur gör man för att få honom att säga till innan? Någon som har ett bra tips?
Ja, men annars är det bara till att fortsätta och fortsätta. Nu har vi kommit dit iallafall, hehe.
Åter till Emma och mig ;)
Vi lyckades ha 3 av 4 sovandes barn kl 20.00 när finalen av Melodifestivalen startade. De gjorde vi bra :)
Det blev en mysig och lugn lördagkväll för oss. Roligt att se finalen tillsammans, även om vi inte var nöjda med vinnaren. Nu längtar vi tills ESC i maj. Då ska vi ha riktigt skoj!
På söndagen blåste det så mycket så det fick bli innelek hela dagen.
 
I veckan har vi inte gjort så mycket mer än att plocka undan, handlat och börjat städa (ja numera tar det flera dagar, då det hinner komma fram nya saker innan man är klar).
 
Denna helg har vi haft en mysig hemmahelg. Vi var dock en runda ner till Skanör och hälsade på min farmor och farfar. Vi hade även med oss vaggan ner. Den får stå på deras vind, för just nu har vi inga planer på fler barn.
Så det är kanske någon annan som får åka ner dit och hämta hem den ;)
Maja har kommit på en teknik att ta sig fram, hon drar upp knäna, kommer upp på armbågarna och sen hasar sig fram. Men bara under helgen har hon nästan tagit sig upp med armarna raka. Snart kryper hon på "riktigt".
Hon är överallt på golvet iallafall.
 
Vi har flyttat in Maja i sitt rum på prov. Men det har under helgen gått bra. Jag var där inne och stoppade in nappen ett par gånger första natten. Men natten till idag hörde hon först av sig vid 06.30 :) Så vi hoppas att det går fortsatt bra, för det var så skönt att få tillbaka sin plats bredvid sängen. Nu slipper jag krypa upp via fotändan och kanske minskar blåmärkena på mina ben ;) Ludvig var också 6 månader när han började sova i eget rum. Nu är ju hans rum närmre, så det var ingen fara att höra honom. Men till Maja har vi skaffat en babywatch och den fungerar bra!
Sötfisarna när Maja blev 6 månader.
 
 
Idag var det kaos i köket och jag visste inte vart jag skulle börja...
Började med att se till att båda barnen var mätta och nöjda iallafall. Maja gav jag lite leksaker och satte i matstolen. Till Ludvig plockade jag fram lite från mina gömmor. Jag har tidigare köpt stora pärlor och en pärlplatta. Han blev jätteglad och satt i över en timme och la pärlor på plattan och sorterade dem. Disken försvann och köket blev fint. Redo för att laga lite mat i senare :)
Duktig och koncentrerad kille!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0