Förra helgens äventyr...

Förra fredagen var jag på After Work med mina gamla/nuvarande kollegor på Tulpanen. Vi var på Mosaik.
Det var god tapas och trevligt sällskap.
Några av oss stannade även till en liten stund på Lilla Torg. Jag kom i säng vid 01, vet inte när det hände sist.
Men vi hade riktigt trevligt och roligt :)
 
På lördagen fick vi besök av familjen Isaksson. Trots sen mat, förvirrade föräldrar (vi då) och olyckor så hade vi det trevligt. Skönt att bara vara, sitta och prata med vänner tillika andra småbarnsföräldrar.
Olyckan hade jag svårt att släppa och kan ännu tänka på hur illa det kunde ha gått?!
Elvira fick på sig sin Pippipyjamas och då ville Ludvig också ha sin. Han gick in i sitt rum, öppnade nedersta lådan i byrån, men pyjamasen fanns inte där (var i tvätten), så Ludvig fortsatte öppna lådorna. Och nu i efterhand har han berättat att han klättrade på nedersta lådan för att kunna se bättre. Det vi hör i vardagsrummet är världens brak och Ludvigs vrål/gråt. Jag flyger upp och springer in i hans rum. Åh herrejävlar är det första som kommer ur mig. Då kommer Patrik och Dan springande. Byrån med hans tjocktv har tippat över honom. Som tur var tog sängen emot tvn!!! Jag kunde utan problem lyfta upp Ludvig ur hans lilla "håla" som han hamnde i mellan byrån och sängen. Patrik och Dan började lyfta upp byrån och ställa rätt. Jag blev livrädd och börjar genast inse hur illa det här kunde ha gått. Ludvig var mest chockad! En räddande ängel var inne hos han just då. Jag vill tro att min mormor var där och vakade. Ludvig tog sig för armbågen, så det var nog där byrån träffade. På något annat ställe på kroppen kunde vi inte se något. Han klagade heller inte på smärta någon annan stans.
Vi var helt hundra på att den byrån inte skulle tippa, speciellt inte med den tunga tvn ovanpå. Men man ska aldrig vara säkert! Men en sak som är säker är att nu ska den fästas i väggen!
Usch, vilka hopp mammahjärtat gör. Denna gång hade vi tur!
 
I söndags lekte Ludvig med Lisa & Ivan.
Jag, Patrik och Maja var i Folkets Park och sålde av gamla barnkläder och saker. Det gick bra och vi hade tur med vädret. Kallt men soligt!
 
 
Början av veckan rullade på fort, med tvätt och packning. Just nu befinner vi oss i Dalstorp hos mina svärföräldrar. Mer om hur vi har det här och påsken tar vi i ett annat inlägg.
Men önskar er alla en GLAD PÅSK iallafall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0