Påskpynt

Vi har inte samlat på oss så mycket påskpynt i det här hemmet. Än iallafall ;) Men jag köpte ju några saker på Vellingeblomman, så dem är framme.

Idag när jag var en snabb sväng in på Willys så handlade jag pyntägg och fjädrar. Och på vägen hem från förskolan så hittade jag och Ludvig pinnar som får agera påskris. Ludvig tyckte nog först jag var lite tokig som satte pinnarna i blomkrukan och började klä dem med fjädrar. Men sen tyckte han det var roligt och valde färger på fjädrarna till mig. Sen hängde vi upp äggen.
Vi har aldrig haft ris tidigare och eftersom vi inte ska vara hemma till helgen så kändes det inte lönt i år heller. Men detta funkar lika bra, hehe.

Ludvig har gjort påskpyssel på förskolan och hans tupp/kyckling sitter i tv-hyllan!

Glad påsk får jag passa på att önska er!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0