Fy vilken dag!

Usch vilken dag det blev idag!
 
Dagen började iallafall med att jag & Maja lämnade Ludvig på förskolan vid 9. Sen åkte vi till vårdcentralen för att kolla så att Majas öron läkt sen öroninflammationen och det hade dem. Sen åkte vi till Coop och handlade. Hemma i garaget (vid kl 11) packade jag vagnen full med varor, så jag tog Maja i bärslen istället. När vi var nästan hemma så ramlade kartongen med välling ner precis framför mina fötter, vilket jag inte hann se. Så jag ramlar över den, hinner ta i med vänster knä och hand! Men Maja slår i vänster sida av huvudet rakt ner i asfalten. Jag har aldrig varit så rädd och chockad!!! Maja blev ledsen direkt och jag med, ledsen och rädd. Jag skyndade mig att plocka upp och gå hem.
Hemma ringde jag Patrik, som satt i möte och senare skulle flyga till Stockholm. Han försökte lugna ner mig och vi kom fram till att jag skulle åka direkt in med henne till akuten. Och höra av mig om hur det går. Jag ringde mamma och frågade om hon och Lena (hennes assistent) kunde köra in oss. Men mamma var själv hemma. Hon gjorde iallafall sig färdig för att följa med mig och Maja. Så då "vågade" jag köra.
 
Vi kom till barnakuten, som direkt visade oss vidare till akuten. Där hade vi 3 nr före oss och när det var vår tur blev vi skickade till kirurgiska akuten. Vi kom in till ett rum ganska snabbt och strax därefter kom en läkare in.
Han tittade på hur Maja reagerade med blicken, om hon använde både händer och fötter på "rätt" sätt. Hon klarade alla "tester" bra och var glad när läkaren var där. Läkaren kände på hennes huvud och det finns ingen fraktur och inga tecken på hjärnskakning. Såå skönt att höra att allt var bra med henne. Jag var livrädd att det skulle vara något med henne. Hon kan dock ha ont i huvudet, må illa och till och med kräkas, men det är inget som de gör något åt. Det kan vara så i ca 3 veckor! Så Alvedon om hon verkar ha ont.
Patrik kom iväg till Stockholm som planerat. Tyvärr är det övernattning, så han kommer inte hem för än imorgon eftermiddag.

Hur gick det med mig då? Ja, det var inte direkt det första jag tänkte på. Men jag skrapade mitt knä och fick plåstra om det. Vänster hand är lite öm och huvudet har jag ont i. Det är nog mest chocken och allt som har hänt. Eftersom båda barnen sover nu och jag är ensam hemma, så blir det en tidig kväll för mig med.
 
Efter vi hade varit på akuten så bestämde mamma och jag att vi skulle stanna till vid Mobilia och äta lunch (vid kl 13), då ingen av oss hade gjort det innan. Vi körde in på mellanparkeringen på Mobilia och åt god sallad på Slimfood. Nästan precis efter vi hade satt oss på uteserveringen så började det komma ambulanser, brandbilar och poliser ute på Trelleborgsvägen. Vi förstod att det hade hänt en olycka där ute eftersom polisen omdirigerade bilarna från parkeringen ut på en väg där man egentligen inte får köra. Läskigt att hamna mitt i det, dock glada att vi hade hunnit i på parkeringen innan detta inträffade. Vi kunde ju varit kvar på vägen...
Vi satt kvar extra länge och jag gick in på nätet (sydsvenskan.se) för att se om vi kunde utläsa vad det var. Det visade sig att en kvinna hade blivit överkörd av en lastbil och omkom direkt. Usch och fy! 
 
Efter detta åkte vi till Ludvigs förskola och hämtade hem honom. Mamma följde med hit och vi var ute en stund på gården och lekte. Maja var pigg och glad, hon fick känna på sand för första gången :)
Tack mamma för att du följde med till akuten!!
 
Nu hoppas jag att det blir en lugn natt. Jag har ställt upp resesängen i sovrummet för att ha Maja nära mig i natt.
Det känns bäst så!
Saknar Patrik extra mycket just nu, typiskt att han är borta när det händer något sånt här!
Nu ska jag fixa lite i lägenheten innan sängen kallar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0