Overaller

I somras köpte vi ett klädpaket från en annons på Blocket. Där var bland annat en Bamsevinteroverall i storlek 104. Ludvig har haft den ett par dagar och de flesta av dem har han varit blöt och lerig på hela benen och fuktig inuti. Att han blir blöt och lerig på utsidan, det får man räkna med. Men jag tyckte inte om att han var fuktig och kall i overallen. Sen kändes den liten på honom, den räcker inte hela vintersäsongen iallafall. Så jag började leta efter "ny" overall till honom. Jag tittade på Tradera och Blocket men hittade inget eller så fanns de inte kvar. Vi tycker om att köpa begagnat, för man kan göra riktiga fynd. Fast Bamseoverallen blev inget bra! 

Men i Staffanstorp finns en liten butik som heter Nr2. Hon tar in begagnade saker och säljer dem åt privatpersoner. Så jag och barnen åkte dit igår för att hoppas på en bra overall till Ludvig. 
Och vi hittade en :)
Den blev en grön Didrikssonoverall i storlek 100 (de är tydligen större) för 225 kr!! Vi var nöjda med en overall från dem förra året. Så jag hoppas den här blir bättre än Bamse. Snygg är den också ;)

Nu hänger den på tork och väntar på att få användas! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0