Jihoo!!

Igår fick vi ett brev hem om att Maja har fått plats på förskolan från 140101 :) Vi fick dessutom plats på samma förskola som Ludvig, såå skönt! Jag vet att det är svårt, för många står i kö till just denna förskola. Jag har ringt tidigare och förhört mig och då hade hon inga lediga platser. Men har förklarat läget för hon som har hand om placeringarna och för förskolechefen. Jag jobbar ju i samma stadsdel och på min förskola har en annan förskola tillfälligt flyttat in (och jag ville helst inte ha henne på samma som jag jobbar). Då återstår den förskolan som Ludvig först gick på (som vi bytte från) och den han går på nu. Vårt val och önskan var då inte så svårt! Så jag är så glad och nöjd med beskedet. Vi vet dock inte än om de kommer gå på samma avdelning eller vars en. Jag föredrar nog att ha de på olika (speciellt för Ludvigs skull), så de kan utvecklas som sig själva ;) De träffas ju hemma alltid ändå! Eller vad säger ni som har syskon och är i samma situation?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0