Mys och fixhelg

I helgen har vi både tagit det lugnt och fixat en del. Så det har varit en bra helg!

När jag och Maja hade hämtat Ludvig på förskolan i fredags eftermiddag så satte vi igång med lite målning. Fingerfärg rättare sagt!



Det blev väldigt fina bilder, så jag var tvungen att pyssla lite med dem! Så här blev det...

På kvällen körde vi ett race på en timme och fixade en del ärende. Vi var både på Eko, Biltema och Ikea. Mycket snabbt och bara fokuserat på det vi skulle ha. Barnen var duktiga och hängde med bra, trots att klockan hann bli 19.45 innan vi kom hem. På Biltema skulle vi ha en lampa till bilen, men det slutade med att killarna kom ut med en cykelkärra ;)
Vi bestämde oss för ett tag sen att vi vill ha en cykelkärra. Så att vi kan åka på cykelutflykter, fixa ärende och lämna på förskolan med båda på en cykel. Vi har letat på Blocket och frågat i diverse grupper på Facebook. Men vi har inte någonstans hittat en sån vi vill ha (som går att ha som cykelvagn också) och har vi det så har den redan hunnit bli såld. Så nu beslutade vi oss för att köpa en ny. 

I lördags var vi då ute på en cykeltur och sen in på Mobilia för att prova den som vagn. 

Det gick bra att cykla med dem, dock lite ovant att vara så bred och lång ;) Att köra den som vagn var inga problem heller. Den var lättare än vad jag trodde den skulle vara. Det enda är att det är lite klyddigt att göra om den, så det är nog inget man gör för en snabb tur in i affären. Men mycket bra att möjligheten finns. 

Jag håller ju på med Majas album för fullt och del ett är nu klart!
Vi köpte två tavellister på Ikea som kom upp på väggen i lördags. Vi har inte haft så mycket foto och saker från/på barnen uppe. Men nu kände jag att de albumen ska ju synas. Så mycket tid och energi som jag lagt ner på dem. Därför blev detta en ny detalj i vårt hem!
(Jag tycker att de kom lite långt ut mot dörrkarmen, men det var för att vi skulle slippa betongväggen som börjar längre in på väggen, hehe!) 

Del två av Majas album ligger nu på skrivbordet och fylls på när tiden finns. På kvällarna är jag inte så roligt sällskap för Patrik just nu ;) Men snart är det nog också klart! 

Idag har vi dammat, dammsugit och tvättat golv. Lite av städningen återstår, men det tar vi en annan dag! Blommorna har blivit genomvattnade. Man hinner med mycket på en extratimme ;) Sen var vi en snabbis på Emporia (Panduro & Hobby och Nille) för att hitta mer scrapbookingsaker till albumet. Sakerna tog nästan slut efter första. Så det behövdes ju fyllas på!

Nu ska jag göra som dessa två gör just nu...sova!!
Arbetsdag imorgon, så gonatt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0