Allt och lite till...

Ja, ännu en gång har det gått ett tag sen jag bloggade sist! 

Vi har varit i Varberg och träffat familjen Karlsson/Harborn. Vi åkte delvis dit just den helgen för barnmarknaden (även vuxen i år). Jag provade att lämna in och sälja vuxenkläder på marknaden. Det gick inte så bra med det, svårsålt! Men på lördagen var iallafall jag och Emma där och fyndade lite barnkläder. Ja, även några vuxenkläder faktiskt! En kjol och en vårjacka till mig. 
Barnen ute på promenad.
Vällingdax
De hade en jätterolig gunga, enligt Ludvig! 

Jag började känna mig lite dålig av förkylning på söndagen i Varberg. Men vi hade bestämt att vi skulle åka inom GeKås, Ullared. Så det gjorde vi! Kanske inte det bästa för min hälsa ;) Jag hade inte heller bästa shoppinghumöret, men det var kul ändå. Tyvärr hade jag feber när vi kom hem och jag låg utslagen med förkylning och hosta mån-ons. 

Jag var bara på jobb torsdagen och sen var det påskledigt. 
Barnen på väg till förskolan på skärtorsdagen. 

Mamma och jag var iväg på torsdagkvällen och såg Magnus Uggla. Superkul!! En entertainer och en kul prick!!
När jag kom hem hade båda barnen fått 39 graders feber :/ Så på fredagen höll vi oss hemma! Vi målade iallafall ägg och barnen gick på påskäggsjakt :)
På lördagen mådde de båda bra igen. Så skönt att det gick över fort, men lite skumt?! På förmiddagen gick vi ut och fick lite frisk luft. Vi plockade fram cyklarna och var ute på gården. 
På kvällen gick vi hem till mamma. Hon bjöd på fondue. Barnen fick påskägg av mormor. 
Maja fick sandsaker, Ludvig fick såpbubblor, bokstäver/siffror och lite godis. 
Mamma visade lite diabilder (får visa dem i ett annat blogginlägg). Bilder som kommer från min gamla förskola/ barnens förskola! Jätteskoj att se!
Ludvig tyckte det var spännande, nog lite konstigt också.
Maja försöker byta bild...haha!

På söndagen var vi ute och lekte i det fina vädret. Vi var på en lekplats här vid oss. Vi fick passa på innan de rev den (nu i veckan). De ska fixa och göra en ny/fin lekplats. Ludvig längtar, han vet att det ska komma ett piratskepp :)

På måndagen träffade vi släkten en stund på Kajutan, en restaurang i småbåtshamnen. 
Innan vi träffade släkten så var vi på Malmö Bilcentrum och tittade på nya bilar. Vi skulle bara titta och definitivt inte köpa en ny bil. Men det slutade med att vi bokade en NY bil. Och det är vi superglada och nöjda med ;)
Den här snyggingen kom Patrik hem med i torsdags!!
Peugeot 308 (2014) 

I fredags hämtade mormor hastigt och lustigt Ludvig på förskolan. De var ute och lekte på gården när jag och Maja kom hem. Så vi stannade också ute.

Idag har vi varit ute och provkört den nya bilen, hela familjen och mormor. Vi körde till Djungellekplatsen och Afrikalekplatsen. Vilken härligt väder det har varit idag!! 

Nu kommer jag inte på mer som hänt.  Eller jo en del till, hehe. Men nu ska jag och Patrik sätta oss i soffan och se en film!
Trevlig lördagkväll på er!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0