Dagarna rullar på

Dagarna går allt för fort just nu. Jag hinner inte med allt som jag har tänkt. 

Helgen försvann i ett sus. I fredags var vi en snabb sväng på Emporia efter jobb/förskola. 
Jag hade bland annat ett ärende på Clas Ohlson. Fick ett tips om att det fanns en mätsticka till skor där. 
Det har jag letat efter och önskat att det fanns. Så jag blev jätteglad. Nu kan jag enkelt mäta barnens skor här hemma. Se om några har blivit för små och kolla om Maja kan ärva några av Ludvigs gamla. Efter Emporia så hämtade vi hem pizza och tog sen helg.

I lördags var vi och mamma på biblioteket. Sen åkte vi till Entré eftersom Akademibokhandeln skulle stänga och hade 75% på allt. Men när vi kom var det inte mycket kvar. Inga barnböcker alls!
Mamma ville följa med hem och köra en repris på förra lördagen ;) Så vi köpte med Kinamat hem, tittade på Melodifestivalen och spelade sen spel.

I söndags var vi på Emmys 4 års kalas. Efter det tog vi det lugnt och fixade/plockade undan här hemma. Jag mätte även skor ;)

Sen har veckan rullat på med en massa saker. I måndags kväll kom Patrik hem och vände i dörren. Han var på styrelsemöte. Igår när Patrik kom hem så gick jag direkt. Jag skulle tillbaka till jobb för föräldramöte. Efter mötet så passade jag på att åka och handla. 
Så två kvällar i rad har det varit stressigt. Jag har även lagat mat och ätit med barnen själv. 
Igår när vi kom hem dukade Ludvig till kalas, tydligen fyllde jag år igår ;)

Ikväll är vi båda hemma och jag är helt slut/trött. En stressig start på veckan och sen dåligt med sömn i natt. 
Maja vaknade vid 00.00 och hade bajsat. Hon var jätteledsen och det gick inte att lägga tillbaka henne i sin säng. Så hon fick ligga mellan oss, det tog nog 1,5 tim innan hon/vi somnade. Sen 05.50 satte hon sig upp! Jag fick fram; Nä Maja lägg dig, klockan ringer inte än! Men tyvärr gjorde den det 30 min senare. Ingen rolig natt! Hoppas på mer sömn inatt! 
Bjuder på en bildserie på henne från helgen. Hon har hittat Luddes saker och tar på sig dem.

Även på jobb har det varit en stressig/snurrig början på veckan. Min nya kollega är hemma och vabar. Så jag är "över" bland personalen. Som alltid så behövs det ju personal. Så där det fattas hoppar jag in. Självklart hjälper jag till och det ska jag. Men jag känner mig nu lite stressad över att vi kör igång på måndag och allt är inte fixat och på plats. Idag har jag varit på 2 olika avdelningar. Inte optimalt idag med min trötthet och lite fix efter föräldramötet som hängt över mig. Hann inte med allt idag. Så strax ska jag sätta mig och skriva klart protokollet från mötet. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0