En väldigt lugn helg

Denna helg har vi tagit det lugnt och bara varit hemma. Så lugnt att jag bara gått runt i myskläder och varit osminkad ;) Har heller inte varit utanför dörren. Men vi har ändå varit produktiva och effektiva. 
I fredags var vi alla ganska trötta efter en vecka med nya rutiner och första jobbveckan för Patrik. Allt har gått bra i veckan med lämningar och hämtningar. Maja sträcker sig mot sin fröken, men kommer snabbt på att hon glömt säga hejdå och blir då ledsen. Vi säger hejdå och hon är ledsen en liten stund bara. Skönt att veta det!! 

I lördags vaknade Ludvig 06.15. Jo men godmorgon :/ Vi låg kvar en stund i sängen medans Ludvig tittade på Barnkanalen. Sen var det bara till att börja städa lägenheten. Det behövdes verkligen!! Det gick ganska fort och smidigt (även om vi lämnade lite till idag). Patrik plockade ner alla lådor och påsar från vinden, med loppiskläder (både barn och vuxna). Jag rensade och sorterade. Det som jag inte tror kommer bli sålt har jag lagt i påsar till min moster Anne. Hon åker varje år till en familj i Mexico. De är väldigt fattiga och har många barn. Så både Anne och familjen blir glada för det dem får. Kul att kunna hjälpa till med något! 
Vi planerar att stå på en barnloppis snart (eventuellt redan i mars). Och sen tänkte jag prova att sälja i Varberg (i april). Nytt för i år på marknaden är att det både är vuxen- och barnkläder. Det jag främst tänkte försöka sälja är mina gamla kläder. Vi får se om och hur mycket barnkläder vi får kvar (hoppas på lite). 
Så även om vi har städat så står det en del saker framme i vardagsrummet. Men det ska så småningom upp på vinden igen. 
På kvällen såg vi på Melodifestivalen. Inga riktiga wow låtar i denna deltävling!

Idag vaknade Ludvig 06.30!! Förstår inte hur han kan vara pigg redan då. I veckan får vi väcka honom juh!! Vi var inte särskilt pigga iallafall. Ludvig tittade på Barnkanalen och lekte i sitt rum till 8, sen kom han in till oss. Så vi fick ligga och blunda lite längre iallafall. Sen gick vi upp och gjorde scones och färskpressad juice, gott :)
Efter frukost fortsatte vi med städ och fix. Jag fick även läst lite litteratur. Jag ska tillbaka till högskolan tisdag och onsdag. 
Vid 13.30 tiden fick jag ett ryck och tyckte vi skulle möblera om i Majas rum ;) Det blev bra och mycket bättre med skötbordet på andra sidan. Sängen och hylla/skötbord bytte vägg. Det var typ det vi gjorde. Rummet känns mer fritt på något sätt. Nu återstår bara att sätta upp tavlor och annat igen. För det får vi inte göra på söndagar. 
Såhär blev det. Tyvärr tog jag ingen bild före. 

I helgen har barnen lekt jättefint tillsammans. Både inne på Majas rum och Ludvigs rum. 
Här leker de med Pippihuset och figurerna. 

Avslutar med en bild på busMaja.

Jag brukar inte direkt längta tills måndagarna ;) Men imorgon händer det saker som ska bli kul och spännande. Så ingen söndagsångest här inte!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0