Rörigt i huvudet

Ja, just nu är det lite rörigt i huvudet.
Det händer en massa saker hela tiden och jag har mycket att tänka på.

Jag har "lämnat" min avdelning på jobb för att starta en ny avdelning. En så kallad "gummibandsavdelning"/uteavdelning. Jag kände att jag ville prova på något nytt och jag behövde detta just nu (efter saker jag inte vill ta upp här, men jobbrelaterat). Det är en tillfällig avdelning från mars-juni. Jag och en annan "ny" kollega ska tillsammans med 11 barn vara ute om dagarna. Vi ska cykla runt, åka på olika utflykter och besöka en massa lekplatser. Vi kommer att ha förskolan som bas och äta där de flesta dagarna, men vissa dagar ska vi laga mat ute. Det hela känns mycket spännande! Men just nu är det mycket att tänka på. Saker som ska beställas och en hel del att planera/organisera. Denna vecka har jag och min kollega hoppat runt lite i huset där det behövs. Där i mellan har vi klämt in lite planering. Så inte konstigt att det är lite rörigt i huvudet. Nästa vecka kan vi till fullo koncentrera oss på den nya avdelningen och även träffa de barn vi ska ha i utegruppen. Sen den 3/3 kör vi igång. Det kommer även bli ett föräldramöte för att informera föräldrarna om den nya verksamheten.

Utöver jobb har jag alla vanliga rutiner med barnen och hemmet. Även här är det utvecklingssamtal och föräldramöte på gång. Så mycket att hålla koll på hemma med. 

Sen har jag även uppgifter från Högskolan som tynger mig. Vi har bland annat en hemtenta som ska vara inne den 31/3! Det kan kännas som "långt" dit nu. Men jag ska hinna läsa ett par böcker innan jag kan sätta igång att skriva ordentligt. Idag fick jag iallafall tid och ork att börja så smått. Men det är svårt att hinna med. På kvällarna är man trött när barnen har lagt sig. 
Jag har tänkt att jag ska plugga på helgerna, men då vill jag ju samtidigt umgås med min familj. Svårt det där!! Men det ska säkert lösa sig (det måste det). 

Fredag imorgon, sen kommer en välbehövlig helg!! Vi har inte så mycket planerat mer än att vi ska på Emmys 4 års kalas på söndag :)

Nu ska jag förbereda mig för sängen, ögonen börjar bli trötta! Gonatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0