Host, host...!

Idag har jag varit hemma från jobb med hosta och feber.  
Hostan kom som ett brev på posten i tisdags kväll/natt. Mer mottaglig efter en penicillinkur och alla barn/baciller tillbaka på jobb. Jag jobbade igår (ons) men hostade hela tiden. Hostade upp slem, hade ont i bröstkorgen och kände mig allmänt risig. När jag kom hem hade jag även feber. 
Så det blev till att sjukanmäla mig. När jag får sån hosta blir jag så orolig att jag ska få lunginflammation (har haft det ett par ggr). Känns precis så då. Så jag är extra försiktig. Jag tog hostmedicinen vi har hemma med morfin. Den är bra! Jag sov bra i natt ;)
Idag har jag varit piggare, inte så mycket i temp, men hostar fortfarande. Så det blir en dag hemma imorgon också. Måste bli riktigt bra! 

Jag har haft det lugnt omkring mig idag. Det händer nästan aldrig. Så det var bra att det var så idag. Ludvig har varit på förskolan, Patrik och Maja har varit på Mobilia och shoppat ;) Sen var Patrik iväg på eftermiddagen med Ludvig och fixade lite mer ärende. 
Jag har fått Tulpaner av min fina och omtänksamma man idag :)
Sen var han och hyrde film och köpte godis. Så nu ska vi snart sätta igång torsdagsmyset ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0