Dagarna rullar på...

I söndags var vi med Emelie och barnen i Torup och på Statarmuseet. Det var en mysig liten tur :)




När vi kom hem på kvällen så kände Ludvig sig dålig. Han sa att han frös och var sjuk. På måndag morgon var han helt utslagen av förkylning. Han snörvlade och nös. Han ville inte gå upp ur sängen. Så vi tog beslutet att stanna hemma. Hela dagen låg jag och barnen i soffan och såg film. Eller jag passade på att plocka undan och damma också. Eftersom han inte orkade så mycket på måndagen, så var vi hemma tisdagen också. Han är fortfarande lite förkyld, men energinivån var betydligt högre i onsdags. 
Mysbarn

Maja var pigg och pysslig.


Maja tog hand om sina bebisar ;)


I fredags hämtade jag barnen lite tidigare än vanligt. Maja låg kvar i vagnen och ville inte gå upp. När jag tog upp henne var hon jättevarm och glansig i ögonen :/ Hemma tog vi tempen, som visade på feber. Hon har haft feber hela helgen, mellan 38-39 grader. Vet inte om det är av förkylningen eller en försenad reaktion av vaccinet?! Eftersom hon la sig med feber nu ikväll, så får hon stanna hemma imorgon! Får se vem av oss som stannar hemma med henne. Känns dock dumt om jag ska vabba i början av denna vecka också :( Fast och andra sidan har vi inte vabbat sen i mars/april när Maja hade vattenkoppor. Så vi har ju inte vabbat jättemycket tidigare! Bara nu att det råkar komma veckorna efter varandra. 

Igår var jag på lyxpedikyr. Jag använde ett av mina presentkort som jag fick i 30 års present :) Det var skönt att få en ordentlig rengöring av fötterna. Dock har hon pillat lite för mycket vid nagelbanden, så jag har lite problem med nageltrång :/ Inte bra!!

Efter behandlingen så hämtade jag mamma, så hon var hos oss hela kvällen, natten och dagen idag. Eftersom mamma sov över hos oss, så passade Patrik och jag på att gå ner till minigolfbanan och spela. Jag vann :)

Idag var det barnloppis i Folkets park. Och jag skulle sälja. Patrik och jag var där 07.30 och började packa upp. Det var mulet och regn hade utlovats. Men det har det gjort många dagar innan, utan regn! Så vi tog en chansning. Folk kom tidigt och började handla. När klockan var ca 10 var handeln i full gång och jag kände att det här går bra! Då satte någon på en dusch och lämnade kranen på i ca 20 min! Det fullständigt vräkte ner. Jag har aldrig varit med om att det regnat så mycket!! Jag hade ställt kartongerna med kläderna på pressening redan från början. Så jag vek upp så mycket jag kunde, slängde över en till. Men de hjälpte föga. 
Alla saker blev blöta, kartongerna gick sönder och jag var genomblöt, trots regnjackan. Byxorna sög upp vatten, som sen gick vidare upp till tröjan. Så fort det lättade något, så ringde jag efter Patrik. Han fick komma med sopsäckar och lasta ner allt i. Även komma med nya kläder till mig. Tyvärr fick vi kasta några böcker och ett pussel. Resten var bara att ta hem och torka. Som tur var, så fanns det tvättid (eller i vårt fall torktid). Vi kunde hänga upp alla saker i torkrummet! 
Så superbra! Vet inte vad vi hade gjort om det inte fanns tid?! Nu är i princip allt torrt, bara lite som hänger på en ställning här uppe. 
Eftersom kartongerna fick kastas, så fick vi komma på annat att stoppa kläderna i. Vi är ju på en del loppisar och med det svenska vädret så beslutade vi oss för att köpa plastlådor. Vi hade några med idag och sakerna däri klarade sig. Så nu ligger alla saker ordentligt och torrt i nya plastlådor :)
Den här dagen blev inte som planerad. Loppissakerna tog hela dagen att fixa. En himla tur att mamma har varit hos oss hela dagen. Tack för hjälpen! 
Vi avslutade kvällen med att köpa hem kinamat, mums :)

Nu halvligger jag i soffan och bloggar. Trött i både kropp och knopp! 

Förresten, i början av veckan fick jag besked på hemtenta nr 2. Jag blev godkänd :) Så skönt att slippa tänka mer på skolan. Nu har jag sommarlov ;)

Nu är det snart dags att göra sig redo för sängen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0