Ännu en vecka...

...har nått sitt slut. Det var hemskt vad dagarna går fort just nu. Veckan rullade på med allt det vanliga. Och i fredags packade vi bilen och åkte till Dalstorp (Patriks föräldrar bor där). 
Efter jobb i fredags var det bara till att packa ner det sista, fixa middag och invänta Patrik. Sen åkte vi till svärisarna.  Vi kom fram vid 21.30 tiden, så det var inte så mycket mer än att gå och lägga sig strax där efter.

I lördags förmiddag åkte jag och Patrik en snabb tur till Gällstad (ett måste numera, hihi). Jag hittade shorts och strumpor, Patrik träningsbyxor, ett par vårskor till Maja. Under eftermiddagen sov Maja gott i vagnen på altanen. Ludvig var ute och lekte med pappa och farfar. Jag fick tid att sitta och plugga. Det var bra, för det behövde jag. Nu känns det ok med hemtentan. Den är inte klar än, men det "värsta" är gjort. Nu är det mest finlir och få ihop den. Sen kolla om jag har besvarat frågorna, haha! 
När Ludvig kom in så plockade Monica fram hårklippningsmaskinen. Ludvig har blivit väldigt långhårig och det behövdes fixas. Min mamma har klippt honom ett par ggr, men längesen nu. Monica och Sune har en maskin och den kunde man ställa in rätt bra. Så 3,6 cm passade Ludde :) Jag ska införskaffa oss en sån klippare (GeKås kom den från, hehe)!!
Så här fin blev han.

På kvällen åt vi Tacos, såg på Gladiatorerna och filmen The Zookeeper (den var rolig!). 

Idag vaknade barnen tidigt (även lördagen). Så utvilade är vi inte direkt...! Störigt att de vaknar samma tid som i veckan, eller till och med tidigare. (Ikväll sov de båda vid 18.30)!

Vi var ute och lekte i solen på förmiddagen idag. 
Sen efter lunch åkte vi hemåt igen. Skönt att komma hem i lagom tid. Vi har nu hunnit både packa upp och kört två maskiner tvätt. Vi har även hunnit plocka undan lite saker som bara ligger här och där. Jag tog även tag i de kläder som behövde lagas, bland annat knappar i Patriks byxor. 

Nu ligger jag här i sängen, redo att sova när jag skrivit färdigt. Sov så gott!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0