Så var denna helgen snart slut...

I fredags "bytte" jag After Work och Elysee mot middag på Ikea med familjen. Eller ja, bytte och bytte. After Worken blev inställd då hälften inte kunde. Så jag hoppas det ordnas en snart igen. 
Efter middagen på Ikea gick vi en runda i varuhuset. Alltid kul att titta på nytt som har kommit in. Vi köpte en ny lampa till sovrummet. 
Väl hemma hamnade vi i soffan framför Let's dance. 

Igår började jag förmiddagen med ett träningspass på Friskis & Svettis. Hem och duschade, sen cyklade jag till Mobilia för att fixa några ärende. Jag kände att jag behövde nya och ordentliga träningsskor. De jag hade igår är så hårda och jag har redan vrickat foten en gång (på väg 2 ggr till). Ska jag träna frekvent så behöver jag ordentliga skor! På Stadium hade de 20% på en valfri vara, så det var ju superbra. 
Dessa fick följa med hem. Färgerna passade mig perfekt ;)
Jag var även på Jysk. Eftersom vi bytte säng, så tänkte vi att Maja kunde fått ett stort täcke också. Stor kudde fick hon redan i början av februari när hon var riktigt förkyld.

När jag kom hem vid 14.00 var det dags att börja tvätta. Vi tvättade både nere i källaren och uppe i lägenheten. Gud vad mycket tvätt det blir på en vecka. Vi började även damma och städa. Men vi hann/orkade inte så mycket.
Efter middagen åkte vi en snabb tur till Ikea (ja,igen!). Vi insåg att vi bara hade ett lakan kvar till juniorsängen. Och det kan räcka med en natts läckage... (vilket hände i natt!) Så vi köpte två nya lakan. Efter Ikea åkte vi till Mobilia hela familjen. Patrik ville också passa på att köpa träningsskor. 
Vi kom hem strax innan åtta, så det var bara till att lägga barnen direkt. Sen såg vi andra chansen och "En gång i Phuket". 

Idag gick Patrik iväg på förmiddagen och tränade. Sen satte vi fart med städandet. Fortfarande inte riktigt klara, men dammråttorna är iallafall borta! Efter lunch cyklade jag snabbt förbi Ö&B och Jysk. Sen hem till min mamma. Jag behövde komma hemifrån och plugga. Hemma finns det så mycket störmoment och ljud. Så jag satt instängd i mitt gamla rum hemma hos mamma. Jag läste och skrev i lite mer än 2 timmar. Så nu är jag nästan skrivit klart 1 av 3 frågor till min hemtenta. Jag har även börjat på en andra fråga. Det känns skönt att ha börjat och det blir nog fler pluggtillfälle hos mamma. 
Jag gick hem lagom tills Patrik hade lagat middag till oss :) Efter middagen åkte vi snabbt till City Gross och handlade. 

En fullspäckad helg är snart slut. Nu har vi landat i soffan. Nöjda med allt vi hunnit med. Men det hade ändå varit skönt med en ledig dag till, hehe.

Imorgon väntar nya utmaningar för mig. Imorgon drar den nya avdelningen igång :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0