Jaha, det var den dagen...

En ledig dag så här mitt i veckan är ju lyx. Jag hade tänkt en mysig dag tillsammans med familjen. Kanske åka iväg och leka någonstans. Men ja saker blir inte alltid som tänkt! Visserligen var vi tillsammans hela familjen. 

Men Maja fick igår ikväll 39 graders feber :/ Hon är förkyld och gnällig. Idag har den legat mellan 38,5-39. Så hon har inte varit så pigg!

Patrik och jag firade Valborg med färska räkor. Tydligen var det någon räka som inte var så färsk, för inatt började Patrik må dåligt. Idag har han mest sprungit på toa och sovit på soffan. Inget kul alls :/ Som tur är verkar jag ha klarat mig (än så länge iallafall). 

Jag har däremot åkt på ännu en förkylning! Nyser och snyter mig stup i kvarten. Ludvig är den enda som varit helt frisk idag! 

Ingen av oss har sovit speciellt bra eller mycket i natt. Patrik vände och vred sig, sen kom Ludvig in till oss och då flyttade Patrik in i Ludvigs säng. Då låg Ludvig och vände och vred sig i ca 1-1,5 tim!! Så jag ska snart göra som resten av familjen, sova.

Eftersom vi inte kunde ge oss iväg, så tyckte jag det var lika bra att boka en tvättid. Det fanns ledigt 11-14, så det var perfekt. Tyvärr räckte inte maskinerna till i tvättstugan, så jag fick tvätta hemma också. Tog alla sängkläder och handdukar. Sen kläder från 4 pers! 10 maskiner har jag kört idag. Det har gått i ett hela dagen för min del. 

Jag hade bestämt att vi skulle baka kanelbullar, så det har jag och Ludvig också gjort idag. Sen var han och jag iväg med mormor och hjälpte henne köpa en ny tv.

I tisdags köpte vi en ny tv. En 46 tum, smarttv :) Elgiganten öppnade ny butik i tisdags och de hade superbra erbjudande. Så vi kunde inte motstå det, då vi redan hade börjat fundera på en ny tv. Vi är redan nöjda med beslutet!
Mamma blev så sugen hon också, så det var därför vi var där idag ;)

Eftersom Maja har feber så får hon stanna hemma imorgon. Och det får Ludvig också eftersom det är en klämdag. Patrik är hemma med dem, med tanke på hans dag idag! Så jag är den enda som ska upp och iväg. Dags att sova nu med andra ord!

Hoppas ni hade en trevlig Valborg och 1:a maj! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0