Mallorca 2014

Bättre sent än aldrig... ;)
Jag har varit väldigt seg med att komma till skott med att blogga. Efter semestern till Mallorca så tog bloggen semester. Jag tänkte se om jag orkar och hinner blogga ikapp med vad vi har hittat på sen sist.
 
Den 22/8 gick vi upp mitt i natten för att bege oss mot Sturup och Mallorca. Äntligen var dagen kommen! Som Ludvig hade längtat (ja vi också). Två yrvakna och spända barn hade vi med oss! De visade Flygplan på tvn vid gaten, perfekt underhålling!
Resan dit gick bra och barnen var duktiga. Ludvig sov inte en blund, det hände för mycket saker. Maja somnade direkt efter start och sov sen en bra stund. Vi kom snabbt och smidigt iväg till hotellet. Väl framme i Alcudia så packade vi upp badkläderna, gick ner och slängde oss i poolen. Det var en kille som längtade efter det hela bussresan. Han ville se piratbåten och alla pooler. Såå härligt med en veckas semester i värmen!! Vi kom på eftermiddagen så vi hade glädje av resdagen också. Även om vi var helt slut i rutan hela familjen. Vi bekantade oss med området och gick längs strandpromenaden.
 
Dagen efter kom Gisela, Timmy, Emmy och Erik och en familj på fyra som dem kände. Vi hade bokat till samma hotell, så det var jättekul och trevligt.
Dagarna rullade på...(tyvärr allt för fort). Vi solade, i den mån det gick med små barn och badade en massa! Barnen fullkomligt älskade att vara på semester :) Mycket spännande med allt nytt. Restaurang varje dag (att få välja precis vad man vill och hur mycket), servitörer, godis och film på rummet, bad på stranden och i poolen, marknad, shopping, underhållning, nya bekantskaper. Vi hade en superhärlig vecka alla tillsammans. Det var skönt att bara vara, inga måsten eller tider att passa! Vi råkade dock ut för lite magproblem familjen igenom. Ludvig kräktes tre ggr en dag och Maja en gång på en kväll. Patrik och jag blev lite kassa i magen. Men det var inget som förstörde resan, som tur var!!
Det var jättekul att åka tillsammans med fam Hovold och deras vänner. Kul att ha någon att umgås med om dagarna, både för stora och små. Ludvig han har sagt flera gånger att han vill åka tillbaka till Mallorca. Jag hade gärna gjort det redan imorgon ;)
 
Jag kommer bjuda på en bildbomb från vår härliga semester.
 
 
 
   
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0